Lars <3

Elin Maria Larsson (visst heter du Maria?? )
Du är en mycket god vän till mig och jag vill se dig lycklig. Att du känner att du har en massa ansvar över andra är normalt. Jag tror alla människor känner så mer eller mindre. Man vill att sina vänner ska må bra och man ställer upp gång på gång. MEN man får inte sätta sig själv åt sidan så mycket som du har gjort. Nu måste du vakna till och skämma bort dig själv.

Åka iväg från denna "Fagersta-bubbla" som så många lever så tryggt i. Även du jag jag. Men någon gång i livet så lär man sig dra sig utåt. Utforska världen och se att världen har mer att erbjuda än bara en liten by som heter Fagersta. Du har velat sticka iväg till Grekland och jobba med hittehundar. GÖR DE. Stick iväg två veckor och bestäm sedan om du vill stanna kvar ett tag till eller ej. Lägenheten och Danny löser sig. Jag finns så kan mata katten och ta hand om den. Inga problem. (Om inte jag följer med till grekland då förståss men då finns det andra människor)

Du ÄR en fantastisk människa och jag är glad att få ha dig som min vän. Må vi ha gått mycket upp och ner i både våran vänskap som i kontakten. (må vi inte ha bråkat men. När du var i Sala och jag i Costa Rica - det blir avstånd) Nu bor vi nästan grannar och jag älskar att vi har hittat tillbaka på varandra. Ena dagen är vi hur mågna som helst och söker jobb tillsammans. Andra dagen så flummar vi och folk tror inte att vi är äldre än 3 år. Haha. Det som är så jäkla skönt med dig. ALLT känns så naturligt. Vi är nästan grannar och jag trivs i ditt sällskap. Du är otroligt snäll, mogen/omogen på något sätt ;) , ärlig och underbar etc. Jag skulle kunna sitta och rabbla en jäkla massa bra saker!!! Du är så sjukt bra.

Nu vill jag att du ska sätta dig ner och skriva på en lapp (eller i bloggen eller vad som helst) om VAD det är du vill åstakomma med här i livet. Ex åka ner till Grekland och joba med hittehundarna. Spelar ingen roll. SEN när du har gjort det så ska du komma till mig så ska vi se hur vi ska möjliggöra detta. Grekland inga problem. Skulle väl vara pengar då. Men nu råkar juh jag veta vad du tjänade denna månad så lägg undan någon tusenlapp till detta. En flygstol kan man hitta för bara några hundra kronor fram och tillbaka. Bående har du där och så måste du ha någon extra krono till mat. Det LÖSER SIG. Men det är min uppmaning till dig.

"Jag vill våga igen som jag gjorde en gång i tiden när jag alltid gick min egen väg utan att fråga om råd eller fegade.
Var är den Elin någonstans??" - citat från Lars. 
DU kommer att våga igen. Det kommer du. Se på mig. Från att ha varit en person som var tyst och blyg som inte ville prata med någon mer än nödvändigt sitter nu med ett stort socialt nätverk, jobat i COSTA RICA och är en av Fagerstas mes Sociala människor ;) MEN det har tagit mig tid att komma dit jag är idag. Och bara du tar dig lite tid för dig själv så kommer du kunna ta dig ut igen. Göra det du vill göra utan att fråga dina vänner om det skulle vara okej om du drog till Grekland istället för "Örebro" till dina vänner där. Det är juh bara sjukt.

Vad som än händer så älskar jag dig. Du sprider massa glädje runt omkring dig och hela du är bara FÖR BRA för  omgivningen. Ta till dig det jag sagt. Så pratar vi om allt över en promenad här någon dag.

                                        


ÄLSKAR DIG!!!
<3<3<3<3<3<3<3




Kommentarer
Postat av: Elin

Gud jag sitter ärligt och gråter en skvätt! Du förstår nog inte hur otroligt underbart det känns att höra de här orden! Vi har aldrig varit BÄSTA VÄNNER, men du är en människa jag värdesätter otroligt högt för du inspirerar mig på många sätt och vis! Och jag är otroligt otroligt jätteglad över att vi är vänner! Det går knappt att beskriva med ord hur viktig du är din knasiga människa!!! Älskar dig massor!!<3

2009-10-14 @ 22:41:06
URL: http://wolfeye.blogg.se/
Postat av: Elin

o ja jag heter maria i mellannamn =)

2009-10-14 @ 22:41:46
URL: http://wolfeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0