inneboende

Just nu är jag lite trött på min inneboende som bor hos mig .... Alltså jag vill att hon ska må bra och komma på fötter igen. Därför låter jag henne bo här. Vilket jag tycler är en jättetjänst av mig.. Jag öppnar upp mitt hem för hennes skull. Inte bara henne utan hennes katt Mysan också. Katten är bara 6 månader och vill därför leka hela tiden, tycker det är kul att klösa sönder allt och ingenting och är lite jobbig. Mycket kan bero på att jag inte är van. Men ja mina möbler vill jag ha för mig själv. Eler ja låna ut ibland men inte till en katt som vill klösa sönder dem... Hmm ..

Nu fick min inneboende för sig att inte sova här utan sova någon annanstans. Vilket innebär att jag får ett jätteansvar över katten. Vilket inte alls bör vara så. Jag ska bort i morgon och jag har jobb att sköta. Samtidigt som jag bör vara hemma med hennes katt som bara är 6 månader och behöver massa uppmärksamhet. Den ska leka, ha nytt vatten, mat. den klöser sönder mina möbler så jag måste hålla massa koll på den. OH suck.. Jag bad inte om en katt.  Men men vad gör man inte för sina vänner.

Nu ska jag vara kattvakt 24 timmar om dygnet. Men samtidigt vill jag hinna med ett liv. Som rekryteringsmässan i morgon ... Men ja jag tänker gå på den i vilket fall som helst. Kommer ha ett jobb att sköta sen i alla fall. Då måste katten lära sig att vara själv under dagtid. Låter som om jag verkligen skaffat katt juh.. Oj oj oj

Nu blir det dränka sina sorger ....

Kommentarer
Postat av: irriterad vän

be alla fara å flyga och ta hand om dig själv

2009-10-21 @ 21:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0