Livet är upp och ned

USch jag mår inte alls bra. Vet inte vart jag ska ta vägen någon stans. Igår så var jag på innebandyn och allt det där. So far so good. sen drog vi till Servus och skulle hyra film. Där jag mötte Minea och David. Och det visade sig att de hade ljugit en jäkla massa för mig. SUCK. Är det någonting jag hatar så är det lögner. Och förstår inte... min David,,, Bara där börja jag att tappa fattningen. Förstod ingenting .. David - ljuga för mig .. VARFÖR??? Sen drog jag till Lars på filmkväll vilket var helt nice. kollade på filmen "Quantine" - hel okej faktiskt. Inte alls mycket blod och så utan den var nice. Lite B tycker jag dock med själva upplägget men. Jag är juh ganska  duktig på att överanalysera saker. Men men. Vi hade trevligt. Planerade lite till festen och så med. Hur vi ska lägga upp allt, vad vi ska köpa in, planerade lite lekar som vi ska köra. Ja lite så. Sen fick jag ett sms av Eric där han frågade varför jag inte var i blåa med dem. Jag sa "Är det nåt i blåa nu" och det var det. Men david hade inte hört av sig . Dock så mötte jag juh david och Minea på servus och de sa att de skulle kolla på film och så men. Ah. Så nu är man massa ledsen på David. Han är skör och mår inte alltför bra just nu MEN ska jag behöva ta hur mycket som helst? Jag väntar på honom i fem timmar men han har ändå förmågan att bli arg och inte förstå varför jag säger åt honom efter FEM TIMMAR att jag är lite besviken då jag lagt hela min dag på hyllan för att prata emd honom. Och så skiter/glömmer han det. TROTS att jag är på honom en gång i kvarten och frågar vart han är bara för att jag vet hur hans minne är. Men men. Det ska jag behöva ta utan problem. Jaja. För som sagt jag är någon oövervinnerlig sak som klarar ALLT. Jag ska bara ta och ta och ta, lyssna, lyssna, lyssna och lyssna... Jag kan juh inte få känna att jag har fått nog för det ska inte Jenny Eldstål få göra. Nej nej det ska jag inte. ÅH jag blir så trött. Vi bor i Sverige. Många skulle inte ens ha väntat fem timmar... Nu kanske ni tycker jag är fjantig bara för att det har hänt en gång. Men så är inte fallet. Det har hänt på tok för många gånger. Och jag vet hur David är och har så otroligt mycket överseende med allt men någonstans måste det finnas en liten gräns i alla fall. Men ja jag vet inte. Åh tycker inte om att det är så ostabilt mellan mig och David...  Nu låter det som vi är ett par. Haha. Men så är inte fallet. Vad ska jag göra?? Tror jag bara ska strunta i honom ... Han ljuger och går bakom ryggen på mig.. Varför vara bundis med en sån? Åh jag tycker så mycket om honom.. Får hoppas att allt löser sig så småningom. Så att vi kan få allt att fungera på ett normalt plan. Men han måste förstå att jag är Människa. Det är där skon klämmer. Och sluta ljuga och gå bakom ryggen på mig... Men men. Det var en lång utläggning om David. Jag VET att han inte läser min blogg. Så skulle uppskatta för er som känner honom att INGENTING säga till honom om detta. TACK!!!



Sen då.. Kan juh ta alla mina problem när jag ändå är igång.. Vet inte egentligen om jag ska skriva detta i min blogg då jag faktiskt skäms över honom... men EH jag gör det. Min biologiska far ringde mig inatt... "vad kul" kanske ni tänker nu... Men nej så är inte  fallet.  Han ringer aldrig till mig. Jag har länge tvekat på om hans än älskar mig. Han lämnade mig och min familj när jag var sex år gammal. Och jag har knappt hört avhonom sen dess. Ibland har man fått ett kort på födelsedagen och ibland inte. Det är kul som åttaåring och inte få någonting av pappa när man fyller år. Då handlar det så mycket om presenter och NU när jag tänker tillbaka är jag bara så besviken att han har missat min uppväxt. Han har missat den tjej som jag har blivit idag. Han har missat sina barns uppväxt. Och det är någonting han måste möta varje dag som inte kan vara lätt. Men i vilket fall som helst. Men just inatt så ringde han. Han var full och ledsen. så mycket vad som hade hänt eller så fick jag inte ur honom då han grät alldeles för mycket. Han var inte hemma utan irrade omkring på stan i en förort till Göteborg och har ingenstans att ta vägen. VAD ska jag som 20-årig dotter göra som bor i Fagersta göra? Hur många mil är det inte emellan. Jag har inte hans nya flickväns nummer och klockan är ett på natten?! Vad gör man!? Jag vet faktiskt inte. Är bara så himla orolig och hoppas att ingenting har hänt honom. Ska försöka ringa snart.. Försökte lite tidigare i morse men han svarade inte. Hoppas han hittade någon han kunde sova hos inatt. Och jag vet inte vad som har hänt mellan honom och Lena (hans tjej) men jag hoppas att det är så att de kan lösa allt och gå vidare med sina liv. Vill verkligen att dem alla ska må bra.

Vi ber.
Jesus, hjälp min biologiska pappa att hitta ett lugn inom sig.
Hjälp honom att välja bort alkoholflaskan som är en viktig del i hans liv och har varit länge.
Jesus, du ser vad Claes behöver.
Hjälp honom att komma på fötter igen.
Hjälp även Lena igenom detta, då det inte kan vara lätt för henne.
Se till så att hon hittar en inre styrka. 
Jesus, vi behöver din hjälp.
Din hjälp för att få stabilitet i livet.
Läs oss att älska så som Du gör.
Jesus, Du älskar alla, spelar ingen roll vad man har gjort eller vem man är.
Så älskar Du alla människor.
Hjälp oss att få ta del av den gåvan.
Och kanske börja med oss själva.
Lär oss älska oss själva så som Du älskar oss.
Lär oss att se till livets ljusa sida
så att vi inte går vilse i mörkret.
Jesus, jag behöver din hjälp.
Jag klarar inte detta utan dig.
Jesus, jag vet att du vet vad jag behöver och att Du kommer ge mig det.
Jag litar fullkomligt på Dig Jesus.
Amen



Hjälp mig att må bra igen ...


Kommentarer
Postat av: Tompa

Du kommer att hamna på fötterna igen. Se till att ringa din far för att se vart han är så du slipper oroa dig för honom. Han är en vuxen människa och du har inget ansvar gentemot honom på det sättet. Men eftersom jag känner dig och vet att du inte kommer släppa det så RING honom för att kolla så att allt är okej.



Sen David. Släpp honom. Du kan inte bry dig om alla människor 24/7 Och David har visat nu att haninte är värd din vänskap. Det är inte första gången du spyr över den människan. Jag >VET att du älskar honom men. Ta avstånd!!! Jag tror du skulle må äst av det.



Du kommer som sagt att hamna på fötter bara du inte tar på dig hela världen på dina axlar. Vi älskar dig!! <3<3<3

2009-10-25 @ 11:39:09
Postat av: Louice

Tro å dig själv så löser det dig! Kram

2009-10-25 @ 16:16:53
Postat av: Lisa

Vi älskar dig! Bara att ringa om det är någonting!! KRAM

2009-10-26 @ 22:02:51
Postat av: Joel <3

Skit i alla och tänk mer på dig själv!! <3 saknar dig!

2009-10-26 @ 22:46:37
Postat av: Hampus

Du är en jättebra vän. Saknar våran gemenskap! Hoppas du hamnar på fötter

2009-10-27 @ 13:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0