AF = störda

Åh, om jag så hade samvete tilld et så skulle jag använda varenda fult ord jag kan på alla möjliga språk. Fattar inte hur AF (arbetsförmedlingen för dem som inte visste det) kan vara så störda. Jag blir så trött. Jag hade fixat jobb på Risbrogrillen. Allt var klappat och klart. Det enda Arbetsförmedlingen behöver göra är att gå in lite ekonomiskt så att jag kan få en heltidsanställning. Men Det anser inte AF vara OK.... De kom med en jäkla massa ursäkter. Först att jag inte ens hade fyllt 20. Haha jo det har jag , jag har varit 20 år nu i ett halvår..... När jag sa de så kollade de runt lite på datorn och sen säger dem.: Ja, men du är född 89, vi kan bara ge hjälp till de som är födda 88 eller tidigare. ÄR DEM STÖRDA I HUVUDET!???! Jag fråga om de menade på fullaste allvar om de tyckte att det var bättre att jag går arbetslös till januari nästa år och de svarar JA :O

Hur tänker Arbetsförmedlingen då.... De dem ska göra är att hjälpa oss få jobb. Och när man väl hittar ett jobb själv så tänker de inte hjälpa till för jag är för ung. Är det bara jag som tycker detta är helt sjukt .. De ska hjälpa oss men de gör det inte. De sa att det är BÄTTRE ATT JAG GÅR ARBETSLÖS TILL JANUARI FÖR DÅ KAN DE HJÄLPA MED DEN EKONOMISKA BITEN. OM JAG INTE HITTAR NÅGONTING ANNAT. Fa fasiken. om jag hittar någonting annat kommer de inte hjälpa mig i alla fall..

Så nu lutar det mot en praktik som jag inte alls vill ha egentligen.. VILL INTE... Får ont i magen bara jag tänker på det. Oh ska jag skita i det nu??.... Eller vad ska jag göra ... Vill juh inte praktisera. Och jag vet att det är en början men ... Åh ska jag jobba och slita å få ingen lön, har inte råd för hyran utan går bara back .... HUR SKA MAN VILJA HA DET SÅ???!?!!!!!!!!

Har ångest och vet inte vart jag ska ta vägen .. Vill bara  sticka huvudet under jorden och inte titta fram igen .. Kanske lika bra att ta jobbet i Sthlm å se vart allt leder.....

VET INTE VA JAG VILL... Vill börja JOBBA, inte praktisera.... SUCK

Kommentarer
Postat av: Joel <3

Tråkigt att höra vänen. Men vill dem inte att du ska jobba utan bara praktisera så blir du juh utnyttjad. Om de VILL anställa dig men gör de inte för att det är problem med pengar. Då kan de utnyttja någon annan!



Saknar dig asmycket ska du veta. Vill bara tillbaka och prata ut om allt å få alt att fungera igen!!!



Älskar dig

2009-10-12 @ 22:17:03
Postat av: birgitta

Du kommer inte bli utnyttjad hos oss, det är en sak som är säker. Så fort vi har fått ruljans på allt så kommer du bli erbjuden en "riktig" anställning, men just nu är vi under uppstart.

Men det bästa är att lyssna till sitt hjärta, vad du själv vill. Jag hoppas ialla fall att vi kommer att kunna komma överrens i framtiden. För jag kommer lära dig allt jag kan..:-)

Kram B

2009-10-13 @ 08:23:50
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: Firesteehl

Du kan inte jobba de tider du får på grillen, och praktisera någonstans de timmar som blir över? För du får väl betalt via AF för att praktisera? Då får du lite extra cash på det sättet. Dels från grillen, dels från praktiken...

2009-10-13 @ 10:30:03
Postat av: Gustaf

Jag håller med Birgitta. Tror inte dem är sådana som utnyttjar .... Tror jag verkligen inte. Lyssna till ditt hjärta så vet du vad som är rätt. DU är enklok människa och det verkar Birgitta oxå vara! :D



Kraaaaaaam

2009-10-13 @ 10:53:08
Postat av: Erik

Jag tycker du ska försöka få nån form av timanställning på grillen samtidigt som du praktiserar. Du kanske kan praktisera åtta timmar om dagen men får betalt för fyra? Hur skulle Birgitta ställa sig till det???



Hoppas det löser sig för dig vännen.

2009-10-13 @ 11:05:29
Postat av: Lina

Ta en praktik först och kanske få lite tim-jobb på det. Låter perfekt tycker jag!

2009-10-13 @ 22:39:40
Postat av: Matthias

Tycker oxkså att du ska ta det. Du vet att du lan de å erjuder dem inte en anställning då vet du vad du ska göra =) Tycker dem verkar vara trevliga vettiga människor i alla fall!!!

2009-10-14 @ 15:05:13
Postat av: Karro en vän för evigt....

Shit vad längsen de va jag hade tid läsa din blogg O.o har inte haft dator på en månad snart och nu sitter jag på skolansdator och faktiskt har det ganska lungt... Jag ska ringa dig så snart jag kan. LOVAR DET!! :) ha det gött

2009-10-15 @ 10:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0