Anita Barker

Som jag sa innan så var jag på Ungdomssamling i blå idag med pingskyrkan då. Det var Anita Barker som skulle tala idag. Anita är en äldre dam som drabbades av en ögonsjukdom i hennes tonår. Det fanns ingenting att göra åt saken och de trodde att hon skulle bli helt blind. MEN hon har 2% av synen kvar. I och med detta så skulle nog många tonåringar sätta sig ner och mer eller mindre ge upp livet MEN hon gav sitt liv till Jesus. I den stunden så hittade hon meningen med hennes liv varteftersom. Hon har åkt till USA, pluggat på universitet (utan att kunna läsa och skriva) Men med Jesus hjälp så klarade hon det. Hon har även gjort sjuka människor friska. Med kraften från Jesus klarar hon allt. Helt egendomlig människa. Att kämpa och göra det hon gör, ska hon ha en stor applåd för. Nu skriver hon böcker och är ute mycket som missionär.

Att uppleva Jesus och ta in honom är inte alla gånger så lätt. Anita sa någonting mycket klokt. "Mitt budskap är inte att hela onda tyggar, mitt största budskap är att förlåta och välsigna folk"

Detta fick mig att reagera på många saker. Delvis på Tim. Samt på alla småbråk man har haft med folk och som man har haft så svårt att förlåta som verkligen är skitsaker. SAMT så kom jag och tänka en himla massa på Mamma. Jag har verkligen inte släppt den biten.
1. Hur jag ska kunna förlåta mig själv. Varför gjorde jag inte mer för. Jag skulle ställt upp mer. Jag är en hemsk människa....
2. Hur ska jag kunna förlåta Mamma för att hon lämnade mig? Det är så fruktansvärt svårt. Skulle behöva ha henne här så mycket mer för varje dag.

Tankarna kring Mamma snurrar runt och tårarna rinner. Egentligen ska jag inte behöva förlåta Mamma då det inte finns något att förlåta. MEN jag är så ensam utan henne. Jag är inte hel. Joel är så underbar och likaså Tompa, för att inte tala om Nisse och alla andra vänner! Men en Mamma är alltid en Mamma. Finns bara en och den går inte att ersätta. *tår rinner ner för kinden*

Ska verkligen sätta mig ner och reflektera över det denna kvinna sa. Jag vill även göra lite reklam för henne. Hon ska prata i pingskyrkan i dag LÖRDAG klockan 16.00 och 18.30. Gå dit och lyssna på henne!!!

Nu ska jag lägga mig och sova efter att ha sagt nej till flertalet fester och nu mys med Tompa. Han är Gudomlig. Han VET när jag behöver någon!!! En stjärna i himlen till dig!!!

Kommentarer
Postat av: Joel <3

Du kommer hitta ett sätt att gå vidare. Det tar lite tid och det går i vågor. Dina vänner finns för dig!!

2009-11-07 @ 15:27:49
Postat av: Anna

Jag ser dig som en av världens snällaaste och starkaste människor. Du kommer gå långt i livet. Kramar om!!!

2009-11-07 @ 18:33:02
Postat av: Gustav

Du kommer kunna förlåta. Du förlåter allt!! <3

2009-11-07 @ 20:20:37
Postat av: David

Det med din mamma ordnar sig!!! <3

2009-11-07 @ 22:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0