överlycklig men så ledsen :/

Idag så struntar jag i vad jag har gjort och inte gjort.
Katten har fått mat, ren kattlåda och massa kärlek. CHECK

Jag vaknade upp och kollade genast in mobilen för att se om Joel hade ringt.
Klockan var bara halv tio. Klart han inte skulle ringa än. Intervjun var inte först klockan 12.30.
Jag tog på mig kläder och sprang över till katten.. Var där i en timme och gick sedan hem och satte mig och vänta ..
och vänta ....... och vänta ... Ingen ringde ...

Jag satte mig och brodera lite och sedan slökolla på TV.
Försökte även att städa  lite men orkade inte .. Nervositeten och förkylningen tillät det INTE ...
Väntade ivrigt.
"Lite trasiga och knasiga det är vår refräng" .. Min mobil ringde..
Jag slängde mig över telefonen och öppnade samtalet med ett "Hur gick det??"
Det var farmor i andra ändan som blev lite förvånad.
Efter ett mycket kort samtal så lade vi på. Jag väntade på Joel.
"Lite trasiga och knasiga ....."
- Ah det är Jenny ..
- Hej gumman, det är Joel här.
Vi båda satt tysta... Ingen sa någonting
- Nå .. Hur gick det kände du att det gikck bra? frågade jag ..
Joel satt tyst en stund.
- Jo fick besked på en gång. Inte direkt efter intervjun men efter alla hade blivit intervjuade..
- nå vad sa dem?? Tell me baby ,, sa jag ivrigt
Han sa ingenting ... jag hörde tunga andetag .. Förstod jag vad som skulle hända??
Det var fortfarande tyst.Spänningen var alldeles för hög. Jag började skratta..
- Hördu snyggingen, berätta hur det gick. Du fick väl inte sparken? knäckte jag ur mig
Späningen och allt gjorde att jag inte kunde kontrollera mig ... Vad skulle jag säga?
Joel skrattade inte tillbaka...
- så här är det gumman.... (lång tystnad) jag fick jobbet i Tyskland. Jag vet verkligen itne om jag ska vara glad åt det eller om jag ska vara ledsen. Jag vet verkligen inte.... Jag vill ta jobbet, det är bra för min karriäs. Jag har inte så bra betyg som dig så jag måste jobba mig upp och detta  är min chans. Men jag har precis gett mitt hjärta till någon som jag verkligen älskar. Ja, Jenny nu lägger jag fram alla kort på bordet. Jag älskar en tjej som jag inte vill släppa. Hon betyder mer än någonting annat för mig. Hur ska jag veta vad jag ska välja. Jag måste ge besked SENAST på fredag?? Åh Jenny, den här tjejen hur ska hon tolka allt? Hur tror du hon känner? och allt detta sa han i ett andetag...

Jg trodde att jag skulle tappa mina öron. Vem var tjejen han pratade om?
Jag orkar verkligen inte med en till otrogen kille.
Även om vi inte har slagit fast vårat förhållade men i alla fall ...
Innan jag han svara så fortsatte han mala på ..

- Jenny, jag älskar verkligen dig jag gör det. Jag har haft en del tjejer i  mitt liv men har ALDRIG känt såhär för någon. Du kom till mig och fick mig att känna mig som FredrikJoel. En som jag har velat vara länge. Du har varit med om mycket vilket gjorde att jag inte våga göra någonting,,, Men du vill inte ens att jag ska säga de tre orden som jag vill skrika för hela världe. Eller egentligen är dem 6 stycken. Dem lyder såhär. Lyssna noga nu. "Jag älskar dig Jenny Elizabeth Eldstål" Du gör mig till människa...

Mina tårar rann från ögonen, ner för kinderna, ner mot halsen och hela jag blev blöt.
Jag fann inga ord. Jag är så rädd för dessa ord "Jag älskar dig"
Av alla jag har hört det av har lämnat mig. Jag vill inte höra dem.
Framförallt inte av killar. Det Tim gjorde mot mig är hemsk. Hur han kan kalla det för kärlek .. det frågar jag mig varje dag..
Men i vilket fall som helst ..

- jag Måste till katten nu.. Kan vi prata senare? Okej bra puss kram tycker om dig massor *klick*

Jag gav honom ingen feedback. Jag gick till katte, satte mig i soffan, slog på TVn och bara höll om katten
Jag grät inte, men jag behövde en kram... Någon som inte skulle säga någonting
Försökte få rätsida på mina tankar.
Jag VILL att han åker till Tyskland. Det är en "one in a lifetime opportunity" Klart han ska göra det
Men jag vill samtidigt inte. Vad ska jag göra?
Jag ska visserligen resa runt lite till Vill inte vara i Fagersta .. VILL INTE DET ...

Efter timmar hos katten gick jag hem igen.
Joel hade försökt ringa flera gånger. Denna gång svarade jag
- Hej förlåt att jag bara la på. Visste inte riktigt hur jag skulle hantera informationen jag fick. Verkligen ledsen för det. Men nu har jag lugnat ned mig. Självklart ska du åka. Jag själv åker juh inom snar framtid utomlands själv och gör mitt. Jag tänkte inte låta du vara anledningen till varför mitt liv står stilla. Låt inte Jag var den anledningen för dig. Jag tycker om dig jättemycket men om det var meningen med nå mer mellan oss så visar det sig när vi kommer hem. Inge mer med det. Tills dess får hålla kontakten via telefon och datorn. Klart vi fixar detta, sa jag med klumpen i halsen

Vi båda grät och samtalade i flera timmar. Vi la till slut på och ansåg att det var bättre att ta detta om några dagar.

Tobias ringer och kommer förbi. Orkade inte med besök egentligen men han kom i alla fall.
Vi kollade på TV

Nu har jag pratat med Joel igen och eftersom jag ska till Västerås på Onsdag så tänkte jag att det är bättre att prata om det face-to-face, Prata igenom allt och så..

Kul man förlorar den man tycker mest om igen.. Är man värd lite lycka??
Försöker vara positiv ..

Sova på saken kanske??

Matt 7:13-14
Gå in genom den trånga porten.
Ty den port är vid och den väg är bred som leder till fördärvet,
och det är många som går in genom den.
Men den port är trång och den väg är smal som leder till livet,
och det är få som finner den.

TAPPA INTE HOPPET

Kommentarer
Postat av: Elin

Åhnej va tråkigt att höra detta om joel! men ni klarar detta jenny! tur att så underbara djur som katter finns som kan trösta en när man verkligen behöver det! Danny har varit min tröst i många lägen och jag hoppas han gav dig lite tröst också!



Finns här kompis <3

2009-07-27 @ 23:16:20
URL: http://wolfeye.blogg.se/
Postat av: Karro din trogne vänn

Men gumman då :( hoppas detta löser sig bra nu!! Ni gör säkert rätt val... men om du vill prata om det ring mig!! Jag finns för dig!

2009-07-28 @ 10:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0