Falska människor

Jag är så trött på falska människor.
Känner att jag måste skriva av mig lite.

Att få någon att söka ett arbete tycker jag är strongt av båda personerna-.
Personen som inte vågar göra saker själv att faktiskt våga till slut.
Och presonen som övertalade den andra så att den vågar göra någonting.
Det visar sig att båda får jobbet men på olika avdelningar.
Den ena blir osäker och säger att ska hon med vill hon jobba med mig.
Jag mailar och ringer arbetsplatsen och trixar och fixar.
Jag sätter mig själv på något mycket sämre så att vi ska kunna vara tillsammans.
Sen när jag har fixat klar så ska hon ine med i alla fall.

VARFÖR låta mig göra allt detta och inte säga nej från början.
VARFÖR testa och se hur långt jag går??
VARFÖR håller du på såhär??

Det är inte första gången jag ändrar mina saker så att dem ska passa dig
och varje gång står jag besviken och ensam.

Jag tycker verkligen om dig jättemycket.
Men jag orkar inte med detta gång på gång på gång.
Kan du svara på VARFÖR?????

Hört massa ryktesvägen att du vill testa och se hur gärna jag ville ha med dig
men att det inte räkte för att jag inte åkte dem 20 milen
för att se om det var möjligt att byta schema.
Nej ett telefonsamtal samt mail räkte inte...
Vet dock inte om det är sant. Men i alla fall.

Famtum är att du lät mig göra allt detta för din skull
och ändå visste du om att du skulle svika mig i slutändan.
Så snälla antingen låter du mig vara
Eller så är du ärlig mot mig....
Det är allt jag begär.

Jag har gjort så mycket för dig och jag får bara skit tillbaka =(

Ps 119:28-32
Jag är bedrövad och gråter,
res mig upp, som du har sagt.
Låt mig aldrig så in på lögnens väg,
och ge mig i nåd din lag.
Sanningens väg har jag valt,
dina lagar har jag för ögonen.
Jag håller mig till dina lagbud,
svik mig inte, o Herre.
Jag löper den väg dina bud visar,
ty du har vidgat min insikt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0